dinsdag 23 februari 2010

Vakantie


Een heerlijke dag ligt voor me. Niets hoeft, mijn agenda is leeg. Eindelijk kan ik me op het boek storten dat al weken vrijwel onaangeraakt naast m'n bed ligt. Ik installeer me in een grote stoel en sla Wolf Hall open. De kachel naast me snort rustgevend, buiten is het koud en guur.

Telefoon. De journaliste van het tijdschrift Happinez meldt dat ze later vandaag de tekst van ons interview zal mailen. Of ik er even naar wil kijken. Natuurlijk wil ik dat. Ik heb alle tijd. Terug naar mijn boek. De kachel snort nog steeds. Toch heb ik het een beetje koud. Een extra vest pakken dan maar. Mmm, beter. Een kopje thee erbij zou ook wel lekker zijn. Even thee zetten dus.

Terug naar mijn boek. O jee, ik vergeet alweer dagen de planten water te geven, en mijn opkomende Amaryllissen hebben echt vocht nodig. Nu maar even doen. Onderweg naar de gieter kom ik langs de computer. Zouden er nog mailtjes zijn? Natuurlijk zijn die er. Nu maar meteen beantwoorden. Is dat alvast gedaan. Mijn zusje meldt zich op Skype. Gezellig even kletsen. Wist u trouwens dat de gouden 10 kilometer van Bob de Jong van vier jaar geleden op nos.nl staat? Magistrale race. Geweldig om terug te zien.

Wat was ik ook al weer aan het doen? O ja. De planten water geven. Trouwens, waar is mijn thee gebleven? En een boterhammetje gaat er ook wel in. Ha, het Happinez-interview is binnen. Meteen maar even doornemen. Het is trouwens hoog tijd om weer eens een blogje te schrijven. Waar zullen we het vandaag over hebben? Tijdens het nadenken luister ik naar het journaal op de radio. De krant van vandaag heb ik ook nog niet echt ingezien.

Het is inmiddels tien over vier 's middags en ik heb welgeteld drie pagina's uit mijn boek gelezen. Nog 438 te gaan. Met dit tempo heb ik hem uit tegen de tijd dat de Olympische spelen in Sotsji beginnen. Op 7 februari 2014.

2 opmerkingen:

  1. Vintage Vonnegut: (foto): "Breakfast of Champions" is een van mijn favoriete boeken !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou zeg, dat is ook toevallig. Ik vond het gewoon een leuk plaatje, verder niet. Ik ga het lezen!

    BeantwoordenVerwijderen